Ontwerp en proces: Hoe PERSU. werkt
PERSU. is een Amsterdams bedrijf voor bedrijfskleding met een moderne aanpak. Onze collecties zijn het resultaat van een nauwe samenwerking tussen ons team en jij – onze klant. Op deze manier zijn wij in staat om duurzame bedrijfsuniform collecties te leveren die de merkidentiteit van jouw bedrijf versterken.
De kern van ons ontwerpproces is het streven naar medewerkerstevredenheid, waarbij comfort en functionaliteit centraal staan.
1. Briefing en scan
Samen ontdekken we de wensen en behoeften van jouw bedrijf. We leren hierin de medewerkers en merkidentiteit kennen.
Wat is bijvoorbeeld de kracht van het merk? Wat zijn de wensen met betrekking tot de kleding? Welke stappen willen we samen zetten? Hierbij focussen we ook op de prioriteiten zoals budget, voorraadbeheer en timemanagement.
Na deze eerste kennismaking en scan van de behoeftes leveren we een rapport op met duidelijke doelstellingen over:
- De omvang van het project.
- De gewenste stijl.
- Overwegingen zoals klimaat, demografie, bedrijfsvoering en reiniging.
- Een budget, meestal inclusief een voorziening voor personeelsverloop.
- Een kritisch pad voor de eerste oplevering en plannen voor toekomstige continuïteit.
2. Designs
Met de informatie uit de eerste fase van het proces gaan we in ons atelier aan de slag met verschillende stoffen, stijlen en kleuren om een moodboard te maken.
Hierin bekijken we welke kledingstukken van de outfit volledig op maat moeten worden gemaakt en welke we selecteren uit onze vaste collectie.
Ons styling- en ontwerpteam maakt een paar variaties van stijlen en een eerste selectie van de stofopties. Meestal passen we de eerste ontwerpen verschillende keren aan om het beste resultaat te bereiken.
We zorgen er ook voor dat de ontwerpconcepten worden ontwikkeld om een evenwicht te creëren in stijl, duurzaamheid en prestaties van de collectie.
3. Stofkeuze
Een belangrijk onderdeel van het ontwerpproces is de keuze in stoffen. Op basis van jouw voorkeuren zoeken we de beste selectie stoffen en bieden we een keuze voor elk type kledingstuk.
Na de selectie komen we tot een overeenkomst over de definitieve stijlen, kleuren, stoffen en details voor goedkeuring.
4. Samples
Enthousiast over het ontwerp? Ons technisch team maakt eerst specificaties op voor de op maat gemaakte kledingstukken en vervolgens maken we de samples voor goedkeuring.
Tijdens een showcase is er de gelegenheid om de samples te bekijken en ons te laten weten of er nog wijzigingen nodig zijn voor de definitieve productie.
5. Testen en proeven
Het testen is een belangrijk onderdeel van ons productieproces om onze hoge kwaliteitsnormen te waarborgen. Wij testen alle kledingstukken op prestaties, zoals slijtage, scheuren en krimp. We raden ook aan om een test te doen met het eigen personeel om feedback te verzamelen voor de meest optimale resultaten.
Voor de productie verwerken we de feedback en veranderen we de ontwerpen waar nodig.
Let wel, als er geen tijd is om te testen, vertrouwen we op de technische tests en voeren we eventuele wijzigingen door in de volgende productie.
6. Bestelhoeveelheden en maatverdeling
Hoeveel outfits worden aanbevolen per werknemer? Welke maatverdeling is nodig? Wij adviseren hier graag over!
De levensduur en afschrijvingsperiode van de investering in jouw garderobe hangt af van de beschikbare hoeveelheden, aangezien we zien dat kleinere hoeveelheden gemakkelijker versleten zijn omdat ze meer gedragen worden. Daarom adviseren wij om het personeel elke dag te voorzien van schone bovenkleding, zowel vanuit esthetisch als hygiënisch oogpunt.
Voor de maatverdeling kan je ons de maatvereisten voor het personeel doorgeven op basis van onze Fitting Guide. Wij bieden ook een optionele aanpasservice voor onze kern- of voorraadcollectie.
Mocht je nog niet het juiste personeel hebben gevonden, dan bieden wij op basis van onze uitgebreide ervaring advies over geschikte kledingstukken en maten.
7. Productie
Zodra we het volledig eens zijn over de hoeveelheid, de maatverdeling en het budget, beginnen we met de uiteindelijke productie van jouw bedrijfskleding. Alle stoffen en garneringen worden aangekocht en verscheept naar de fabrieken. Vanaf dit moment controleren we met regelmaat alle productie-elementen om de deadline te halen.
We zorgen ervoor dat al onze fabrieken en leveranciers zich houden aan strikte ethische normen zoals opgenomen in ons duurzaamheidsbeleid.
8. Kwaliteitscontrole
Ons kwaliteitscontrole team controleert alle kledingstukken om er zeker van te zijn dat elke steek en elk detail correct is genaaid, zoals gespecificeerd. Daarnaast meten we de kledingstukken op om er zeker van te zijn dat ze overeenkomen met de bestelde maten.
Onze kwaliteitscontrole processen zijn ontworpen om consistentie van stof, stijl, details en maatvoering te garanderen, zodat zowel nieuwe als oudere bedrijfskleding kan worden gebruikt.
Als er gebreken worden geconstateerd, worden deze gecorrigeerd voordat de kledingstukken in productie gaan.
9. Levering en nazorg
We spreken samen af hoe je de kledingstukken geleverd wilt hebben en verpakken en labelen ze volgens deze afspraken.
Een maand na de levering evalueren we de samenwerking, de resultaten en bespreken we wat jouw wensen zijn met betrekking tot nabestellingen, reparaties en onze klantenservice.
Diensten
Kleding Management Systeem (KMS)
Na de eerste bestelling bieden we een klantgerichte webshop als service aan. In dit systeem kan je de bedrijfskleding bestellen, beheren en hierin meer inzicht krijgen. In het portaal vind je een overzicht van de juiste kledingstukken met maten en prijzen zodat je deze eenvoudig en snel kunt nabestellen.
Daarnaast bieden wij diverse inlogmogelijkheden voor meerdere medewerkers, kunnen budgetten worden toegewezen en kan een goedkeuringsflow worden toegevoegd. Informeer naar de mogelijkheden!
Logo plaatsing
Wil je de bedrijfskleding voorzien van je logo? Er zijn verschillende opties beschikbaar, zoals de populaire borduur- en bedrukkingsmogelijkheden.
Waar borduren vaak wordt gebruikt voor een rijke uitstraling en duurzamer oogpunt, wordt bedrukken het meest gebruikt in casual bedrijfskleding en is het interessanter voor het bestellen van grotere hoeveelheden.
Levertijden
Laat het ons graag tijdig weten als je dringende bestellingen hebt, zodat we hierover in gesprek kunnen gaan.
Onze vaste collectie is vrijwel altijd op voorraad en kan daarom zonder logo plaatsing binnen twee weken geleverd worden en mét logo plaatsing binnen een maand.
Op maat gemaakte en representatieve kledingstukken hebben een levertijd van zes tot acht weken na een aanbetaling van 50% van het totaalbedrag. Gedurende deze periode zal de klantenservice je op de hoogte houden van de daadwerkelijke leverdatum.
Pasreeks
Wij raden een extra pasreeks aan om de juiste maten voor je personeel te bepalen. Wij hebben ook een Fitting Guide met maattabellen beschikbaar om een eerste inschatting te maken.
Opslag en verzending
Wij beschikken over beveiligde opslag mogelijkheden voor het opslaan van de bedrijfskleding. Je kan te allen tijde een beroep doen op deze voorraad en wij kunnen deze binnen een week CO2 neutraal door heel Europa versturen. Informeer naar de verzendkosten indien je meer wilt weten.
Ontdek onze bedrijfskleding en werkwijze
Wil je meer informatie over onze werkwijze of voorbeelden van onze collecties bekijken? We geven je met trots een rondleiding door ons atelier waarbij je meteen kennismaakt met de verschillende collecties.
Vul het onderstaande formulier in. We nemen z.s.m. contact met je op.